להיות ראשון בגוגל

טיפים שהאתר שלך יקבל את המקום הראוי לו בדף תוצאות החיפוש של גוגל

כל בעל עסק המקים אתר מצפה שהאתר שלו יופיע בין לילה במקום הראשון בדף תוצאות החיפוש של גוגל במיגוון ביטויי מפתח, רק שהמציאות שונה מאוד מחלומות שכאלה.

האם האתר שלך ראוי להיות מוצג בגוגל?

הימצאותו של אתר לא מקנה לא זכות הופעה בתוצאות החיפוש בגוגל, ובטח שלא במקום הראשון ובטח שלא באופן מיידי.

האתר שלך צריך להרוויח את מיקומו, האתר שלך צריך להוכיח לגוגל שיש בו ערך עבור הגולשים לביטוי שהם חיפשו במנוע החיפוש.

זהו win-win-win לכל הצדדים: לבעל האתר, לגוגל ולגולש ומכיון שגוגל נמצא באמצע בינך, בעל האתר, לבין הגולש, הרי גוגל צריך להיות בטוח שהאתר שלך שווה שיהיה חלק מהאינדקס וידורג בהתאם לערך שלו.

ישנם כמה צעדים שניתן לנקוט כדי להגדיל את המהירות שבה האתר שלך נכנס לאינדקס של גוגל ומספר דרכים שבהם תוכל להראות לגוגל שיש באתר שלך ערך וכדאי לו, לגוגל, להציג אותו לגולשים שמחפשים.

פעילות ברשתות החברתיות

למרות שבגוגל מכחישים את ההשפעה של פעילות ברשתות החברתיות על קידום אתרים, אני בטוח כי הפופולריות של המדיה החברתית יכולה לגרום לאתר שלך להיראות יותר בתוצאות החיפוש של גוגל.

זה לא סוד שטוויטר, למשל, הוא שותף נתונים עם Google וייתכן שגוגל מציג לעיתים תוצאות מתוך טוויטר ואם הוא לא מציג, אז לפחות הוא לוקח אותם בחשבון בדירוג אתרים.

שיתוף התוכן שלך בערוצי מדיה חברתית יכול לעזור להרים את האתר שלך מהר יותר, אבל זה לא מספיק. אתה צריך תגובות, שיתופים ולייקים מתוך פרופילי משתמש סמכותיים ואז גוגל מבין שיש בך ערך, אחרת למה שאנשים ישקיעו בך הקלקה?

טפל בקובץ robots.txt באתר שלך

כולנו שמענו סיפורים על קובץ robots.txt שבטעות הורה לגוגל לא לסרוק את האתר והיתה לכך סיבה. בעת בניית האתר, אכן בקובץ roborts.txt יש לשים פקודה לגוגל: לא לסרוק את האתר, אבל עם פרסומו של האתר צריך להסיר את אותה שורה. אם זה לא קורה, גוגל ממשיך שלא לסרוק את האתר.

בדיקת קובץ robots.txt הפכה להיות חלק סטנדרטי של כל איבחון אתר SEO. צריך לוודא שדפים טובים לא נחסמים בטעות ויש עוד כמה צעדים אחרים שעליך לנקוט כדי למקסם את ההשפעה של קובץ robots.txt על האתר שלך.

באמצעות קובץ robots.txt אפשר לקבוע איזה תוכנות יכולות ואיזה לא יכולות לסרוק את האתר שלך. ייתכן ותרצה לחסום מספר תוכנות מפני "שאיבה" של נתוני האתר שלך, פעילות שהיא שכיחה בחנויות מסחר אלקטרוני ופחות באתרי תוכן, רק שים לב שבטעות לא חסמת נכסים שכן גוגל צריך לצורכי דירוג האתר שלך.

הגדל את סמכות האתר

גוגל אוהבת אתרים עם סמכות. מאחר ש "סמכות" היא מידה של אמון, סביר להניח שככל שהאתר מהימן יותר, כך גדל הסיכוי שיש בו את התשובה הנכונה למה שהמשתמש מחפש.

הדרך להשיג "סמכות" היא על ידי השגת קישורים חיצוניים מאתרים סמכותיים אחרים באינטרנט לאתר שלך.

הרעיון הוא שאם תקבל המלצות מגופים מוסמכים, גם אתה תחשב מוסמך ואתן לך דוגמה: אם אני מחפש מוסד אקדמי ללמוד בו תואר שני. בין השאר אני מחפש המלצות. אם הילד של השכן, זה שלומד בכיתה ו' ימליץ על מקום, האם יש לזה ערך? אם אדם עליו אני סומך בעל השכלה אקדמאית שמילא תפקידים רבים בחייו ימליץ על מקום לימודים, האם ההמלצה שלו תהיה שווה יותר מאשר המלצתו של הילד?

אם לדוגמא 20 אתרי סמכות מקשרים לאתר שלך, Googlebot יראה את הקישורים לאתר שלך, אבל מעבר לכך הוא יעריך את האתר שלך יותר כי האתר שלך קיבל קישורים מאתרים עליהם גוגל עבר סומך.

על איזה אתרים גוגל סומך? בגדול על אתרים שלא נותנים קישור לכל אחד, למשל אתרי ממשלה. למשל, אתרים של חברות גדולות. ברור לך שאם תקבל קישור מהאתר של חברת חשמל, גוף מוסמך ומכובד, האתר שלך "יטוס" המהירות של מטוס קרב לראש תוצאות החיפוש בגוגל. נכון?

אסטרטגיה של יצירת קישורים פנימיים באתר

כדי שדפים חדשים או פוסטים חדשים יאונדקסו במהירות על ידי גוגל, עליך ליצור נתיב מהיר עבור Google כדי למצוא אותם. קישור פנימי מדף שגוגל כבר מכיר לפוסט החדש שזה עתה פירסמת, הוא הנתיב המהיר לגורם לגוגל לסרוק את התוכן החדש ולאנדקס אותו.

נניח שיש לך 3 דפים באתר שלך שצוברים קישורים סמכותיים במהירות והנה פירסמת פוסט חדש שעדיין לא נכלל באינדקס של גוגל. נניח, רק לצורך הדיון שבכל מאמר שבין השלושה יש 5 קישורים פנימיים לתוכן אחר באתר שלך. זה אומר שאתה מספק לזחלן של גוגל 15 הזדמנויות לסרוק תכנים אחרים באתר שלך.

עם פרסום המאמר החדש, הוסף קישורים פנימיים אליו וכך לא רק שהבאת את גוגל מהר לסרוק אותו, אלה גם "קשרת" אותו לאשכול של תוכן.

צור תוכן לעתים קרובות

זה כבר זמן רב ידוע כי גוגל יבוא לסרוק את האתר שלך בתדירות גבוהה יותר אם הוא יבין שאתה מפרסם תכנים חדשים בתדירות גבוהה. למה שגוגל יבזבז את המשאבים שלו בסריקת אתר שהתכנים שלו לא שונו מזה תקופה?

כלומר, אתה צריך במובן מסויים "לחנך" את גוגל לגבי התדירות שבה אתה מפרסם תכנים באתר שלך.

ייקח לגוגל זמן להבין את קצב בו אתה מפרסם תכנים חדשים ואז כשהוא יבין, הוא יבוא לסרוק את האתר שלך כדי לא לפספס אף מידע חדש שאתה מפרסם.

עכשיו, אני יודע מה אתה חושב. אתה חושב על הדרך הכי קצרה, הכי מהירה, הדרך שתצרוך ממך הכי פחות משאבים של כסף וזמן אבל תניח את דעתה של מפלצת התוכן.

הרעיון עליו חשבת הוא ליצור תכנים קצרים.

זה לא עובד כך!

אם אתה רוצה שגוגל יעריך אותך אתה צריך תוכן איכותי באתר שלך. פוסט של פיסקה אחת, שתיים או אפילו שלוש לא יעשה את העבודה, כם לא 390 מילים. זה יהיה לפעמים נחמד לשלב פיסות תוכן קטנות, אבל בגדול אתה צריך מאמרים איכותיים, מקיפים, ייחודיים וארוכים.

כמה ארוכים?

מחקרים מראים כי תוצאות במקום הראשון מכילות כ- 2,000 מילים! כן, כן, בסביבות 2,000 מילה!

אם אתה מתכוון לייצר תוכן ברמה איכות נמוכה או בכמות טקסט לא מספיקה, אתה לא תגיע להיות ראשון בגוגל וכדאי לך לחשב מסלול מחדש.

במקום לכתוב תוכן פח: חלול ולא איכותי, התמקד בהפקת דפים שימושיים, בעלי ערך לגולשים. ככל שהזמן עובר עליך להגביר את הקצב בו אתה יוצר תכנים איכותיים עד הרגע שבו אתה מרגיש שהאיכות נפגעת.

סיכום

קל לשכוח את היסודות של קידום אתרים בגוגל SEO שתוכן איכותי הוא אחד העיקריים בהם. גוגל משתפר בהבנת אתרים ומצפה לראות שאתה מתאמץ כדי להרוויח את מקומך בתוצאות החיפוש.

אבישי פרוינד
אבישי פרוינד
מנכ"ל ובעלים - לוגוס סוכנות לשיווק באינטרנט. מומחה לפרסום, שיווק, מכירות וקידום אתרים ברשת. מייעץ ומלווה גופים מוסדיים וגורמים פרטיים בכל הקשור למדיום האינטרנטי. מקצוען מוסמך ע"י גוגל Google Advertising Professional. מרצה בכיר באוניברסיטאות ומכללות העוסק בהוראת השיווק באינטרנט וטכנולוגיות WEB. משמש כמומחה מטעם בית המשפט לתחום הפרסום והשיווק. מוסמך במינהל עסקים (MBA) ביה"ס לניהול של הפקולטה להנדסה, אוניברסיטת בן גוריון, באר שבע.
אבישי פרוינד
אבישי פרוינד
מנכ"ל ובעלים - לוגוס סוכנות לשיווק באינטרנט. מומחה לפרסום, שיווק, מכירות וקידום אתרים ברשת. מייעץ ומלווה גופים מוסדיים וגורמים פרטיים בכל הקשור למדיום האינטרנטי. מקצוען מוסמך ע"י גוגל Google Advertising Professional. מרצה בכיר באוניברסיטאות ומכללות העוסק בהוראת השיווק באינטרנט וטכנולוגיות WEB. משמש כמומחה מטעם בית המשפט לתחום הפרסום והשיווק. מוסמך במינהל עסקים (MBA) ביה"ס לניהול של הפקולטה להנדסה, אוניברסיטת בן גוריון, באר שבע.
להיות ראשון בגוגל
תוכן ענינים
פוסטים מומלצים
מה זה seo
מה זה SEO

מה זה SEO כיצד להסביר SEO לחדשים בדיגיטל קידום אתרים במנועי חיפוש (SEO) נותר מרכיב חיוני בתמהיל השיווק הדיגיטלי של מוצרים ושירותים, לא פחות ולפעמים

חיפוש קולי
חיפוש קולי

חיפוש קולי חיפוש קולי במכשירים ניידים ואיך קידום אתרים SEO יעזור לך לבלוט בתוצאות המהפכה הקולית כבר כאן והתחרות בין החברות הגדולות: גוגל, אמזון, אפל,

בניית קישורים
קניית קישורים

קניית קישורים – בניית קישורים לצורכי SEO קישורים חיצוניים backlinks היו והינם חלק מרכזי הקובע את דירוג האתר שלך בגוגל. על זה אין מחלוקת. אנחנו

אבחון אתר
אבחון אתר

אבחון אתר – הבסיס לקידום אתרים מוצלח מנהלי סוכנויות של קידום אתרים נפגשים עם הרבה לקוחות פוטנציאליים וכנראה שומעים את אותן שאלות ככול שזה נוגע

כובע שחור
כובע שחור

כובע שחור אף אחד לא יודע בדיוק את נוסחת דירוג האתרים של גוגל בדיוק שאף אחד לא יודע את נוסחת המשקה של קוקה קולה. בקוקה

ניהול בלוגים

ניהול בלוגים בלוג הינו אחד הכלים הטובים להעברת מסרים לקהלי היעד. כיום חייבים לדעת כיצד לנהל את הבלוג ולשלב אותו עם פעילות בפלטפורמות חברתיות מקבילות

דילוג לתוכן